درباره من

about me - bitamontazer - تورلیدر تورهای تهرانگردی

سلام، توی درباره من قراره خیلی مختصر از خودم براتون بگم و اینکه چرا این سایت رو راه انداختم.

من بیتا منتظر هستم. راهنمای گردشگری و علاقمند به پیاده گردی و پرسه زنی در شهر که در حال حاضر تورهای تهرانگردیِ روایت محور برگزار می‌کنم.

رشته‌ی تحصیلیم معماری بوده و بعد از ارشد حدود سه سال در همین زمینه کار کردم. زمانی که در زمینه‌ی معماری کار می‌کردم همیشه بخش پژوهشی و تحلیل سایت و پیدا کردن تاریخچه‌ی ساختمان‌ها و داستان‌های آدم‌هاشون برام خیلی جذاب بود و علاقه‌ام به شهرگردی و سفر رو کم کم در کنار کارهای پژوهشیِ معماری کشف کردم.

بعد از یه مدت که از کارِ با کامپیوتر خسته شده بودم؛ کار در شرکت معماری رو رها کردم و دنبال حرفه‌ی مورد علاقه‌‌ام می‌گشتم که به پیشنهاد برادرم توی دوره‌های تورلیدری شرکت کردم و شرکت در این دوره‌ها مسیر کاری و زندگیم رو تغییر داد و تصمیم گرفتم خودم را با تورلیدری به چالش بکشم.

گذروندن دوره‌های تورلیدری، آزمون جامع گردشگری، مصاحبه‌ها و دوره‌های مختلف تاریخی و فرهنگی و سفرهای آموزشی حدود دو سال زمان برد تا اینکه بالاخره گرفتنِ کارت تورلیدریم همزمان شد با آغاز بحران کرونا و تعطیلی صنعت گردشگری.

طولانی شدن بحران کرونا باعث شد تعداد زیادی از تورلیدرها شغلشون رو تغییر بدن و تعداد زیادی از آژانس های گردشگری به ناچار تعطیل شدن. من که تازه به عنوان تورلیدر فعالیتم را شروع کرده بودم نا‌امید نشدم و تصمیم گرفتم از تولید محتوا در فضای مجازی شروع کنم و در اون زمان که امکان برگزاری تور حضوری نبود بخشی از روایت‌ها و داستان‌های آدم‌ها و مکان‌های مختلف در تهران رو در پیج اینستاگرامم درقالب پست و استوری با بقیه به اشتراک می‌ذاشتم.

کم کم بازخوردهای خوبی که از مخاطبین اینستاگرام گرفتم بهم انگیزه داد تا این کار رو ادامه بدم و بعد از حدود یک سال تورهای تهرانگردیِ مستقل خودم رو با تعداد محدود و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در اسفند 1399 شروع کردم و تا همین لحظه‌ای که این متن رو می‌خوانید به همین کار مشغولم.

اما چرا این سایت رو راه انداختم؟؟

روایتگری در فضای اینستاگرام توی دوران کرونا بهم ثابت کرد که آدم‌های زیادی هستن که مشتاق شنیدن قصه‌ها و داستان‌های اشخاص و مکان‌های مختلف هستن و با دونستن روایت‌های شهرشون احساس تعلق بیشتری نسبت بهش پیدا می‌کنن و تمایل بیشتری به ثبت خاطره و حفظ و احیای شهرشون دارن.

اما محدودیت‌های اینستاگرام به خصوص برای آرشیو و دسته‌بندی و جستجوی مطالب طوری بود که پاسخگوی اون چیزی که من می‌خواستم ارائه بدم نبود، پس تصمیم گرفتم سایتی را داشته باشم تا هم آرشیو خوبی از این روایت‌ها توش وجود داشته باشه و هم تورهای شهرگردیِ مرتبط با این روایت‌ها به علاقمندهای تهرانگردی معرفی بشه.

توی این سایت می‌تونید داستان‌ها و روایت‌های متفاوتی رو از اشخاص و مکان‌های مختلفِ شهر بخوانید و در کنارش تورهای تهرانگردی‌ای که مرتبط با اون روایت‌ها طراحی کردم رو بهتون معرفی می‌کنه.

از طرفی قابلیت جست‌و‌جوی سایت، این امکان رو بهتون می‌ده تا با سِرچ کردن کلیدواژه‌ی مورد نظرتون روایت‌ها و تورهای مرتبط با اون کلیدواژه در دسترستون قرار بگیره تا اگه قصد شرکت در تورهای پیاده‌ی تهرانگردی رو دارید، راحت‌تر بتونید مسیر مورد علاقه‌ی خودتون رو متناسب با سلیقه‌ی شخصیتون پیدا کنید.

تورهایی که طراحی می‌کنم همگی به صورت پیاده‌ برگزار می‌شه. بعضی‌هاشون در قالب محله‌گردی در کوچه پس کوچه‌های محله‌های تهران طراحی شدن تا روایت‌های اون محله و حس و حالش رو از گذشته تا امروز به مخاطب‌ها منتقل کنن و بعضی از تورهای دیگه ترکیبی از موزه‌گردی و پیاده‌گردی هستن تا راوی میراثِ نهفته‌ی تهران باشن.

برای هر تور متناسب با موضوعِ تور به صورت مجزا پکیج‌های یادگاری که متشکل از تصاویر یا نقشه‌های قدیمی از تهران هستن طراحی شده که مکمل روایت‌ها هستن و به درک بهترشون کمک می‌کنن.

امیدوارم محتوای این سایت براتون مفید و جالب باشد و خوشحال می شم نظرتون رو در مورد سایت و تورهای تهرانگردیم از طریق اینستاگرام یا واتس اپ بهم بگید.

لینک اینستاگرام :

www.instagram.com/bitamontazer

لینک واتس اپ:

http://wa.me/989212037113